Povinně zveřejňované informace
Povinně zveřejňované informace dle Zákona 106/1999 Sb.
1. Oficiální název
Obec Huštěnovice
- Status: obec
- Kraj: Zlínský
- Okres: Uherské Hradiště
- Obec s rozšířenou působností: Uherské Hradiště
- Pověřená obec: Uherské Hradiště
- Katastrální území: 660 ha
- Počet obyvatel ČR k 1.1.2024: 993, (501 mužů, 492 žen)
- Počet cizinců k 1.1.2024: 25 z toho 5 trvalý pobyt, 8 přechodný pobyt, 12 pobyt na základě dočasné ochrany
- Počet obyvatel ČR s místem trvalého pobytu na úřední adrese obecního úřadu: 47
- Zeměpisná šířka a délka: 49°6’29.320″N, 17°27’50.952″E
- Nadmořská výška: 181,5 m n.m.
- Pošta: Ne (687 03 Babice)
- Zdravotnické zařízení: Ano, Dětský lékař
- Policie: Ne
- Škola: Ano, ZŠ a MŠ
- Vodovod: Ano
- Plynofikace: Ano
- Kanalizace, ČOV: Ano
2. Důvod a způsob založení
Obec Huštěnovice má dlouholetou tradici a její činnost se řídí zákonem č. 128/2000 Sb. o obcích, v plném znění.
Obec je základním územním samosprávným společenstvím občanů; tvoří územní celek, který je vymezen hranicí území obce Huštěnovice. Obec má postavení právnické osoby, v právních vztazích vystupuje svým jménem a nese odpovědnost z těchto vztahů vyplívající. Obec má vlastní majetek a finanční zdroje, hospodaří s nimi samostatně za podmínek stanovených zvláštními zákony. Nadřízeným orgánem obce je krajský úřad Zlínského kraje a dozor vykonává ministerstvo vnitra.
3. Organizační struktura
Obecní úřad tvoří starosta, místostarosta a zaměstnanci OÚ.
Starosta stojí v jeho čele a je nadřízen všem zaměstnancům obecního úřadu.
Starostu v době nepřítomnosti zastupuje místostarosta. Organizace, které jsou povinným subjektem zřízeny nebo jsou jakkoliv pravidelně navázány na rozpočet povinného subjektu.
Základní škola a Mateřská škola Huštěnovice
4. Kontaktní spojení
4.1. Kontaktní poštovní adresa
Obec Huštěnovice
Huštěnovice 92
687 03 Babice
4.2. Adresa úřadovny pro osobní návštěvu
Budova obecního úřadu v Huštěnovicích, Huštěnovice 92, 687 03 Babice, GPS: 49°6’29.320″N, 17°27’50.952″E
4.3. Úřední hodiny
Pondělí, středa 7.00 – 17.00
4.4. Telefonní čísla
572 585 135
4.5. Faxové číslo
572 585 135
4.6. Adresa internetové stránky
Oficiální internetové stránky obce Huštěnovice: www.hustenovice.cz
4.7. Adresa e-podatelny
4.8. Další elektronické adresy
4.9. ID datové schránky
escbnnv
4.10. Kontakt na pověřence ochrany osobních údajů obce Huštěnovice
ing. Milan Rozum, email: starosta@traplice.cz, tel: 572 572 616
5. Bankovní spojení
5223721/0100 KB Uherské Hradiště
6. IČO
00290971
7. DIČ
Ne
8. Dokumenty
8.1. Seznam hlavních dokumentů
Dokumenty obecního úřadu Huštěnovice: Vyhlášky, usnesení, územní plán, povodňový plán…
8.2. Rozpočet
Rozpočet 2023
Rozpočet 2022
Rozpočet 2021
Rozpočet 2020
9. Žádost o informace
Způsob a místo získávání informací na Obecním úřadě v Huštěnovicích
Název a adresa:
Obecní úřad Huštěnovice
Huštěnovice 92
687 03 Babice
Telefon: 572 585 135
e-mail: hustenovice@hustenovice.cz
Informace se zveřejňují:
- na úřední desce obecního úřadu
- prostřednictvím internetových stránek obce
- na informačních tabulích (v budově OÚ, vývěsní skříňka u obchodu renta a u telefoní budky)
10. Příjem žádostí a další podání
Žádost o informace se přijímá na obecním úřadě v úředních hodinách. Žádost může být podána ústně nebo písemně.
V případě, že je žádost podána ústně, zástupce obecního úřadu, který žádost přijal, ji ústně vyřídí. O takovém vyřízení žádosti se neprovádí písemný záznam.
V případě, že je žádost podána písemně (včetně žádosti podané elektronickou poštou nebo faxem), musí splňovat minimálně tyto náležitosti:
- komu je žádost určena
- jaká konkrétní informace je požadována
- kdo žádost podává
Ostatní žádosti a podání se přijímají rovněž na obecním úřadě v úředních hodinách.
Lhůty pro vyřízení žádosti
Poskytnutí požadované informace od přijetí podání nebo upřesnění žádosti – do 15 dní s možností prodloužení na 25 dnů. Prodloužení lhůty je možné pouze ze závažných důvodů s tím, že žadatel je o prodloužení lhůty informován (§ 14 odst. 5, § 20 odst. 3 zákona 106/1999 Sb.).
Nevztahují-li se požadované informace k působnosti obecního úřadu či obce jako právnické osoby, žádost je odložena a tato skutečnost žadateli sdělena (§ 14 odst. 3 písm. b) zákona) – do 3 dnů od odložení.
Je-li žádost nesrozumitelná nebo formulovaná příliš obecně, je žadatel vyzván k jejímu upřesnění (§ 14 odst. 3 písm. a) zákona) – do 7 dnů od podání.
Podání odvolání žadatelem po obdržení rozhodnutí o odmítnutí informace nebo po marném uplynutí lhůty pro vyřízení žádosti (§ 16, odst. 2 zákona) – do 15 dnů.
Rozhodnutí odvolacího orgánu od předložení odvolání povinným subjektem – do 15 dnů.
Upřesnění nesrozumitelné nebo obecně formulované žádosti na výzvu obecního úřadu (§ 14, odst. 3, písm.a zákona) – do 30 dnů od doručení výzvy.
10.1. Opravné prostředky
Způsob odvolání a jeho obsah:
- odvolání se podává písemně hnědou doručenkou na adresu obecního úřadu
- odvolání musí obsahovat popis žádosti o podání informace, které nebylo vyhověno, datum a místo podání, odůvodnění odvolání, podpis a bydliště žadatele
O odvolání rozhoduje:
- obecní zastupitelstvo – jedná-li se o informace spadající do samostatné působnosti obce
- krajský úřad – jde-li o informaci spadající do přenesené působnosti
O odvolání je nutné rozhodnout do 15 dnů od předložení rozhodujícímu subjektu. Pokud rozhodující subjekt v uvedené lhůtě o odvolání nerozhodl, má se za to, že vydal rozhodnutí, kterým se odvolání zamítá a napadené rozhodnutí potvrdil. Rozhodnutí o odmítnutí žádosti o poskytnutí informace je přezkoumatelné soudem.
10.2. Formuláře
10.4. Návody na řešení nejrůznějších životních situacích
Návody na řešení životních situací jsou popsány na stránkách:
11. Předpisy
11.1. Nejdůležitější používané předpisy
Jednotlivé zákony ČR je možno najít na Portálu veřejné správy nebo jsou k nahlédnutí v kanceláři OÚ.
11.2. Vydané právní předpisy
12. Úhrady za poskytování informací
12.1. Sazebník úhrad nákladů za poskytování informací podle zákona č.106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím
12.2. Rozhodnutí nadřízeného orgánu o výši úhrad za poskytnutí informací
Usnesení nadřízeného orgánu o výši úhrad nebyla doposud vydána
13. Licenční smlouvy
13.1. Vzory licenčních smluv
Obecní úřad Huštěnovice nedisponuje vzorem licenční smlouvy. V případě potřeby bude smlouva vyhotovena dle aktuálních podmínek.
13.2. Výhradní licence
Obecní úřad Huštěnovice neposkytl žádnou výhradní licenci dle ust. § 14a a odst. 4 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím.
14. Výroční zpráva minimálně za dva předchozí kalendářní roky o činnosti subjektu v oblasti poskytování informaci
Odpověď na dotaz z 28. 05. 2024
Výroční zpráva o poskytování informací 2023
Odpověď na dotaz z 21. 06. 2023
Výroční zpráva o poskytování informací 2022
Odpověď na dotaz z 14. 12. 2022
Výroční zpráva o poskytování informací 2021